A keret teljes szélessége: 149mm
A MOTOEYE márka termékei kifejezetten motoros bukósisakhoz fejlesztett szemüvegkeretek.
A hagyományos szemüvegkereteket nehéz, vagy egyáltalán nem lehet a bukósisakba behelyezni. Egy normál szárú szemüveg a sisak alatt nyomja a fület, ami már rövidtávon is kényelmetlen és balesetveszélyes. Nem utolsó sorban a szemüveg deformálódásához, töréséhez vezethet.
A MOTOEYE keretek alkalmasak bukósisakos viseletre. Minden keret cserélhető szárú. Egy speciális szár bukósisakos viseletre és egy másik, normál (utcai) használatra.
SZÁR CSERE
A szárak cseréje könnyedén elvégezhető a frontok cafni részén kialakított csatlakozó segítségével. A csatlakozó belső oldalán található biztosító stiftet benyomva könnyedén kihúzható a szár. A behelyezéshez, egyszerűen toljuk be a szár végét a csatlakozóba, amíg a stift a helyére pattan.
A szárak belső oldalán „R” (Right) és „L” (Left) jelzéssel jelöltük a jobb és bal. A két oldalt nem szabad felcserélni. A sisakos szár használatánál ez különösen fontos. A speciális szár oldalán kialakított élek, mindig kifelé nézzenek a „szárny” csúcsa pedig felfelé, ahogy a termékképeken is látható.
VISELET
A speciális sisakos szár, bukósisakos viseletre lett tervezve. A szemüveg ezekkel a speciális szárakkal bukósisak nélküli viseletre nem alkalmas! Néhány esetben, ha pl. a halántékon nincs, vagy csak nagyon rövid a haj, fennmaradhat a szemüveg, de ez nem elvárás a terméktől. Erre a célra az utcai szárak valók.
A sisakos szárak rendeltetésszerű működéséhez, megfelelő méretű és minőségű bukósisak szükséges, ami jól (szorosan, ahogy azt a sisakgyártók előírják) illeszkedik viselője fejére. Ebben az esetben a halánték és a sisak szivacs közé becsúsztatott speciális szár külső oldalán kialakított élek, belemélyednek a sisak szivacsba, így rögzítve a keretet.
A hagyományos szemüveget viselet közben érezzük, hogy a fülünkön van. Mivel a sisakos szár nem okoz semmilyen érzetet, így nincs konkrét visszajelzés, hogy a szemüveg rajtunk van és hogy az megfelelő szögben áll (pantoszkópikus dőlés). A megfelelő viselési szög beállításához, miközben becsúsztatjuk a speciális szárakat a sisak és a halánték közé, kissé felfelé toljuk a szárak végeit. Érdemes felpróbálni bukósisak nélkül „felemás” szárakkal. Egyik oldalon hagyjuk az utcai szárakat, míg a másik oldalon a sisakos szárat, így jól érzékelhető a különbség
MÉRET VÁLASZTÁS
Mivel a szemüvegnek elsődleges funkciója, hogy bukósisakban viselhető legyen, fontos a megfelelő méret kiválasztása. Ennek legegyszerűbb módja, hogy megmérjük a sisak nyílását azon a helyen, ahol a szemüveg szára érintkezni fog a sisak szivaccsal. A mért méret +-2mm szélességnek megfelelő keretek közül válasszunk.
Ehhez a weboldalon egyszerűen a „szélesség” szűréssel megtalálhatjuk a megfelelő méretű modelleket. Pl. a sisak nyílás 137mm. Állítsuk a szélesség szűrőt 135-139mm közé.
DIOPTRIÁS LENCSÉK
Dioptriás lencse készítéséhez, a MOTOEYE szabadalmaztatott kialakításának köszönhetően nagyon egyszerűen, szinte minden optika képes dioptriás lencsét készíteni. Vidd magaddal a szemüvegkeretedet és bukósisakodat és fáradj be kedvenc optikádba.
Alapanyag: Ultem Lencse
Behelyezés: Melegítést nem igényel
Clip-On: CAT 3
Tartozékok: Motoros szár, Utcai szár, Clip-On, Szemüvegtok, Mikroszálas zsák, Clip-On tartó